22.3.2017

Rozhodující boj o Rustavi 2 TV

Měsíc únor se pro mediální krajinu Gruzie nesl v očekávání rozhodnutí nejvyššího soudu v případu vlastnictví gruzínské soukromé televize Rustavi 2, která představuje hlavní kritické televizní médium v zemi. Soudní spor o její vlastnictví se táhne téměř dva rokyodstartoval jej někdejší majitel Kibar Chalvaši (televizi vlastnil v letech 2004-2006) obviněním, že byl donucen se svých vlastnických práv vzdát pod nátlakem tehdejší Saakašviliho vlády. Současní majitelé televize se bránili opakovanými odvoláními k vyšším soudním instancím a tvrdili, že v pozadí celého procesu je snaha současné vlády Gruzínského snu oligarchy Ivanišviliho, která dle nich vyvíjí tlak na soudce, ovlivňuje redakční politiku televize a snaží se tak umlčet nežádoucí kritický hlas. Samotná Rustavi 2 se v polovině února rozhodla na znamení „protestu proti nespravedlnosti“ na dva dny přerušit své vysílání a na 19. února svolala své sympatizanty do ulic. Podporu televizi a svobodě slova obecně přišlo na demonstraci vyjádřit na 25 tisíc lidí. Nejvyšší soud své rozhodnutí nakonec odložil na březen.

(RU)http://www.kavkaz-uzel.eu/articles/297519/

(EN)https://jam-news.net/?p=19951

(RU)http://www.kavkaz-uzel.eu/articles/297944/

(EN)https://jam-news.net/?p=20064

(EN)https://jam-news.net/?p=20167